Az őszi vészhelyzet kihirdetése kapcsán a vendéglátó vállalkozások ismét nehéz helyzetbe kerültek. Mivel a helyben fogyasztás újra tilos, maradt az elviteles és a házhoz szállításos értékesítés.
Már tavasszal is sok vendéglátó vállalkozás vágott bele a kiszállításba, de most ezek száma megtöbbszöröződött. A házhozszállítás feltételeinek biztosítása ugyanakkor megoldandó feladat elé állítja a vállalkozókat, hiszen komoly hatósági követelményei vannak, amelyeknek vészhelyzettől függetlenül meg kell felelni.
Lássuk címszavakban, mire kell figyelnünk, ha az eddigi helyben fogyasztásunkat most házhoz szállítással szeretnénk kiváltani/kiegészíteni:
- a működési engedély kiegészítése a tevékenységgel,
- a külön engedély kérelem módosítása, kiegészítve a kiszállítással,
- a HACCP kézikönyv kiegészítése,
- csomagoló helyiség kialakítása (korábbi útvonalak nem sérülhetnek),
- szállító járműre és a kiszállítást végző személyre/személyekre vonatkozó előírások betartása,
- hűtőlánc vagy a melegen tartás biztosítása,
- csomagolóanyagokkal szemben támasztott követelmények,
- vevők tájékoztatásának módjai (kiszállított termék jellemzői, származási hely, hőkezelés, tárolási feltételek, árak, stb.)
- kiszállított termékek Áfa kulcsa,
- stb.
A veszélyhelyzet alatt a vendéglátó vállalkozások az életben maradásért küzdenek, ezért elképzelhető, hogy a hatóságok a vészhelyzet elmúltáig jóhiszeműen viszonyulnak az ilyen tevékenységre átálló cégekhez.
Amennyiben a vészhelyzet kapcsán indította el kiszállítását vagy a jövőben tervezi ezt és segítségre van szüksége, hogy az előírásoknak megfelelően tudja működtetni, forduljon hozzám bizalommal.